Zonnecentrale Meerssen

Investeer nu in groene energie uit eigen buurt!

Duurzame stroom, financieel voordeel én een vitaal Zuid-Limburg: dat kan via de Zonnecentrale Meerssen. In dit project kunt u investeren in zonnepanelen zonder dat ze op uw eigen dak komen: de panelen komen op het dak van het bestuurscentrum in Meerssen.

De Eerste Maastrichtse Energie Coöperatie (EMEC) is een coöperatie met als doel een bijdrage te leveren aan een duurzamere wereld. Wij werken intensief met hen samen om de zonnecentrale te bouwen. In het project Zonnecentrale Meerssen installeert EMEC 250 zonnepanelen op het bestuurscentrum in Meerssen.

Zonnecentrale Meerssen is gebaseerd op één van de fiscale regelingen uit het Energieakkoord 2013: de regeling Verlaagd Tarief. Inmiddels zijn er in Nederland meer
dan 200 lokale projecten op basis van deze regeling gerealiseerd waarbij bewoners door een coöperatie panelen laten plaatsen op een gezamenlijke locatie. Deze optie kan ideaal voor u zijn wanneer u graag investeert in zonnepanelen maar bijvoorbeeld geen beschikking heeft over een (geschikt) eigen dak.

De besturen van Stichting Duurzaam Meerssen en EMEC spannen zich samen in om de zonnecentrale te realiseren in samenspraak met de leden zoals het een goede coöperatie betaamt.

Wie mag er meedoen?
De Zonnecentrale Meerssen ligt in postcode 6231 en volgens de regeling mogen inwoners uit de gehele gemeente Meerssen deelnemen (zie ook de kaart):

Woont u in deze gemeente en bent u enthousiast?

Voor meer informatie of om direct in te schrijven:

Klik hier naar de website van EMEC!

Een beeld van de zonnecentrale in wording (bovenaanzicht):